søndag 14. juni 2009

Småfugl i nærmiljøet 2

T: Canon 50D, 500mm, f7, 1/1000sek, Iso 1000.

Ved et skogsvann 10 minutters gange bak huset der jeg bor ser jeg ofte at linerla jakter på insekter over sivkantene. Har tidligere prøvd å fotografere småfugler i flukt litt på måfå uten å være i nærheten å treffe, så jeg hadde ikke spesielt tro på prosjektet. Men da jeg fikk et par timer tilgjengelig i helgen ville jeg nå gjøre et forsøk. Stilte meg opp ved sivkanten med stativ og 500mm montert på en Benro Sidekick stativhode som er ypperlig til bevegelige motiver. Det varte ikke lenge før den første linerla kom på patrulje, men selv om den sto stille i lufta et sekund i ny og ne var det umulig å finne den i søkeren tids nok. Men med bare minutters mellomrom var den tilbake og etter kanskje 20 forsøk traff jeg og fikk et skarpt bilde. Synes det ble et artig motiv og insektet foran fuglen gjør på mange måte mye av motivet etter min mening.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar