tirsdag 12. oktober 2010

Høst


Litt stille på bloggen min om dagen, men det er ikke fordi jeg ikke tar bilder. Mer fordi jeg prioriterer å fotografere fremfor å blogge. Men her kommer et knippe høstbilder fra indre og høyereliggende områder av Sør-Norge. De tre øverste bildene er fra Døråldalen i Rondane. Passerte Rondane på vei hjem fra Dovre i midten av september og satt av litt tid i vakre Døråldalen. Det lå en del tunge skyer rundt horisonten men jeg var heldig å få sol noen få minutter før den forsvant bak fjellene. Og den lave kveldssola ga meg akkurat den piffen jeg følte at motivene trengte for å komme til sin rett.



I høstferien (Uke 40) var jeg noen dager i Trysil, men denne gangen var det ikke tegn til sol. Men det lave skydekket passet på en måte til landskapet. Bladene var for det meste falt av trærne og fargene var langt mindre intense, men de fargene som var kom fint frem under gjeldene lysforhold.



7 kommentarer:

  1. Hei Henrik! Nydelige høstbilder du viser her, snø i fjellene bak og en fantastisk bjørkeskog, det blir ikke bedre ;)

    mvh
    Øyvind

    SvarSlett
  2. Oj så fina bilder. De två översta var verkligen kanon och mina favos men de övriga är strålande de också.
    Det är vackra färger på hösten och fjällen förstärker effekten.

    SvarSlett
  3. Hei Henrik!
    Nydelig og flotte høst stemning i Rondane.
    Vel for meg er dette Norges vakreste plassen jeg vet om.

    mvh duy

    SvarSlett
  4. Hei Henrik!

    Knallflotte høstbilder fra Rondane! Ser ut som dette er plassen å være når høsten er i full prakt.

    mvh Knut Børge

    SvarSlett
  5. Hei Henrik.

    Knallfine bilder fra døråldalen. Heldig med snø og farger i valget turen til Rondane. Var selv en tur for noen år siden. Det var samme forhold når jeg kom inn til dalen, store forventniger til dagen etter, synd at det ble storm første natta, så når jeg våknet var det meste av løvet borte, morro å tenke på nå, men ikke akkurat da:)
    Ha en god dag.

    Geir Jartveit
    bgfotografer.blogspot.com

    ps Hadde vært gøy med en beversafari en gang, ser morro ut det.

    SvarSlett
  6. Hei og takk for tilbakemeldinger.

    Jo Rondane og Døråldalen er utvilsomt et flott sted å fange høstfargene. Men som alltid når det gjelder foto så er det om å gjøre å være på rett sted til rett tid:-)

    Henrik

    SvarSlett