søndag 11. september 2011

Sommerkveld i Bittermarka

Det har blitt litt dårlig med oppdateringer på bloggen gjennom sommeren, men det betyr ikke at jeg ikke har tatt bilder. Nå som høsten har begynt å feste grepet og kveldene blir mørkere blir det tid til å gå gjennom bildene etterhvert. Nå satser jeg på hyppigere oppdateringer med fokus på bildene og forholdsvis lite tekst. Bildene under er tatt i idylliske Bittermarka nord for Trysil den 21. juli, som var en av de sjeldent flotte kveldene denne sommeren.

Begge bildene er tatt med Eos 7D og 10-22mm på 10 mm. Har benyttet HDR og konvertert til svart-hvitt i etterkant. 



8 kommentarer:

  1. To flotte landskapsbilder dette Henrik, men tror jeg hadde likt dem mye bedre i farger. :)

    Knut Børge

    SvarSlett
  2. Enig med Knut. Hvorfor s/hv her egentlig? Men fine bilder. Fra et fint område, fisket du der?

    SvarSlett
  3. Jeg synes disse bildene gjør seg veldig bra i sv/hv !! Farger kan lett bli litt glorete i slike sammenhenger ? Veldig bra !!

    SvarSlett
  4. Hei Knut og Øystein

    Jo jeg har valgt å presentere disse bildene i sv/hv da jeg akkurat som Tom nevner synes fargene blir litt voldsomme og tar fokus bort fra motivet. Spesielt det øverste bildet gjør seg klart best i sv/hv etter min mening. Det nederst derimot kan nok mer diskuteres, har derfor også lagt ut den originale varianten med farger.

    Mvh Henrik

    SvarSlett
  5. Hei,

    Er enig i at landskapsbilder i sv/hv, ved enkelte anledninger, gjør seg bedre enn i farger. Man får gjerne et mer dramatisk og hardere/mørkere uttrykk som jeg liker godt.
    Likte det øverste bildet aller best og sv/hv-versjonen best av de to siste.

    Mvh Rune Olsen

    SvarSlett
  6. For noen utrolig flotte naturbilder, er så stilig med skylaget som "drar" deg opp mot himmelen. Jeg liker de veldig godt i svart/hvit..kontraster er bra!!

    SvarSlett
  7. Hei

    Rune: Enig med deg ang sv/hv, bildene får sterkere kontraster og et mer dramatisk uttrykk. Bildet står mer for seg selv når det ikke har farger og "støtte" seg på.

    Torunn: Så med en gang at disse skyene kunne gjøre hele bildet, synes selv at bildet har fått en spennende 3D effekt.

    Mvh Henrik

    SvarSlett
  8. Hei
    Natur i S/H er spennende.Gir en ny og sterk dimisjon til opplevelsen.

    SvarSlett