tirsdag 13. april 2010

Med truger på barmark

Etter en litt hektisk periode klarte jeg å komme meg unna alle andre forpliktelser og fikk meg en fin kveldstur i vårskauen. Pakket en lett sekk med kun vidvinkel og en 300mm/f4 sånn i tilfelle det skulle dukke opp noe spennende. Tok også med meg trugene i tilfelle det skulle vise seg å ligge mye snø i marka. Det viste seg ganske raskt at truger var kjekt å ha, inne skogen lå det mange steder mellom 30 og 40 cm råtten vårsnø. Mens det på myrer og åpne områder var så godt som snøfritt. På myrene var det stedvis frost i bakken, og stedvis ikke. Så etter å ha falt igjennom til knærne i isvann fant jeg ut at trugene også kunne duge som transportmiddel over de lunefulle våtmarkene. Dermed fikk jeg meg en fin kveldstur, isen lå fortsatt på vannene og var gangbar. På vei hjem passerte to traner rett over tretoppene, et sikkert vårtegn. Nå er det bare å glede seg, ukene som kommer er absolutt blant årets fineste og mest begivenhetfulle for alle natur og fotointeresserte:-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar