tirsdag 20. april 2010

Jo lavere, jo bedre

Under helgens sjøørretfiske på den Svenske Vestkysten ble det også tid til litt fuglefotografering. Ærfugl er en typisk kystfugl som trives best på øyer og holmer i skjærgården og i den Svenske skjærgården opptrer den i enorme mengder. Siden dette var en fisketur hadde jeg med meg litt "light" utstyr i form av en 300mm/f4 som jeg brukte med en 1,4 konverter. Som tittelen i innlegget sier; jo lavere, jo bedre. Det henspeiler her til bildevinkelen. Det øverste bildet er tatt stående, det blir fort et kjedelig og forutsigbart bilde. På bilde nummer to har jeg satt meg på en stein i strandkanten, dermed har jeg kommet meg ca en meter lavere og motivet fremstår som langt mer spennende. Til slutt la jeg meg ned i strandkanten og så til tider bare hodet på fuglene over bølgene. Så det å endre perspektiv, og da gjerne til en lav vinkel vil i svært mange tilfeller gi deg mer spennede og dynamiske bilder!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar