tirsdag 17. april 2012

Mer fra Svenskekysten

I forrige blogginnlegg omtalte jeg det fantastiske sjøørretfiske på den Svenske vestkysten, men dette området har også andre ting å by på. Sikter da først og fremst til et utrolig rikt dyre og fugleliv. Her følger noen bilder tatt i forbindelse med sjøørretfiske i begynnelsen av april.

 Det er veldig tett bestand med rådyr i området og det Svenske kulturlandskapet er som skapt for rådyr.











































Det er ikke uvanlig å se flokker med 6 til 8 dyr. Dette er deler av en flokk jeg klarte å smyge meg innpå. Men her aner de uråd og bukken tar ansvar og tok en runde for å finne ut av hvem jeg var.


















Gråhegra er tallrik, her en på fisketur i en av de mange grunne vikene som blir tørrlagt på lavvann.
















Ærfuglen er også utrolig tallrik og lar seg tidvis fotografere uten at avstanden er for stor.

  


Et fantastisk flott område som har nærmest ubegrenset med muligheter for en naturfotograf. Foruten artene jeg har med her er det mye rovfugl i område og traner observeres på hver tur. Skal heller ikke glemme den fantastisk flotte skjærgården som byr på uendelig av muligheter for landskapsfotografen.


 


2 kommentarer:

  1. Kan bare un derskrive på det du skriver om mulighetene i det som skulle ha vært norsk land.
    Synd at jeg ikke fikk tatt bilde av deg med fisk i enden av snøret når vi møtte hverander, men det får vel komme etter hvert. Det blir en ny erfaring fore meg.

    Kåre

    SvarSlett
  2. Liker hegren og to siste motiver best. Vi skal nok tilbake ditt for mer hegre og rådyrjakt med CaNikon.

    :) duy

    SvarSlett