fredag 18. desember 2009

Kulda har festet grepet

Da har virkelig kulda festet grepet over Østlandet og i Fet hvor jeg bor har gradestokken ligget jevnt på mellom 12 og 15 minusgrader de siste par døgnene. Med kulda kommer det magiske desemberlyset. Det kalde blå lyset, de magsike soloppgangene som nesten går i et med solnedgangene. Dette er en tid på året man kan sove lenge på morran og allikevel få med seg soloppgangen:-) På Glomma har isen begynt å legge seg og frostrøyken og lange soloppganger skaper stemningsfulle motiver i fleng. Hvis bare været holder seg gleder jeg meg til dagene som kommer. I dag ble jeg med klassen til datteren min på uteskoledag til Monsrudvika i Nordre Øyeren. Kamera var så klart med, men det ble bare tid til et par slengskudd denne gangen.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar