torsdag 25. juni 2009

Tett på skogens konge

T:Canon 50D, 500mm + 1,4 konverter. F5,6 og 1/20sek. Iso 640

T:Canon 50D, 500mm + 1,4 konverter. F5,6 og 1/320sek. Iso 320 og stativ.

Siden jeg klarte å få bilder av storspove, vår største vadefugl her om dagen har jeg fått inspirasjon til å prøve meg på flere vadearter. Så idag var det ned i sumpen og ikke minst myggen. Må ofre litt for å sjansen til å lykkes:-) Fikk ganske tidlig øye på en enkeltbekkasin som virket å kunne være litt samarbeidsvillig. Med 500mm påmontert 1,4 konverter hadde jeg 700mm til rådighet, dermed er det mulig å komme på "skuddhold" uten å bruke kamuflasje. Og etter en drøy times stillingskrig satt den seg endelig innenfor rekkevidde. Dermed satt bildene av en for meg ny art. På bilturen hjemmover står det en elgokse helt inntil veien. Jeg har kamera liggende klart i sete og får lagt telelinsa i vinduskarmen.Men jeg har glemt å ta av telekonverteren så der sitter jeg med en 700mm og en elgokse på 10 meters hold. Heldigvis trekker den seg litt tilbake og jeg får et par tette portretter på lange lukkertider før den stikker til skogs.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar